فرهنگ

مرجعی به روز در زمینه ی فرهنگ و هنر

فرهنگ

مرجعی به روز در زمینه ی فرهنگ و هنر

درخشش «ستارگان ایرانی» در قاب تلویزیون

«ستارگان ایرانی» عنوان کاری انیمیشنی است که در 13 قسمت تولید شده و به اختراعات برخی از دانشمندان ایرانی می‌پردازد.

  سید حسن سلطانی کارگردان انیمیشن درباره آخرین کارهای خود در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «ستارگان ایرانی» عنوان کاری به صورت انیمیشن است که در 13 قسمت تولید شده و به اختراعات برخی از دانشمندان ایرانی می‌پردازد که قرن‌ها پیش نتیجه تلاش‌های خود را به بشریت هدیه داده‌اند، ولی شاید نوجوانان و جوانان ما کمتر در این زمینه اطلاع داشته باشند. این مجموعه که با تکنیک تلفیقی انیمیشن سه‌بعدی و دوبعدی تولید شده حدود 7 ماه پیش آماده شده و به مرکز صبا تحویل شده است. اما زمان پخش آن مشخص نیست و این موضوع به تصمیم مدیران بستگی دارد.


وی ادامه داد: کار دیگر ما با عنوان «آسمان آبی و زمین پاک» است. این کار تولیدی در قسمت‌های دو دقیقه‌ای به سفارش شهرداری تهیه و تولید شده است. در این کار به آموزش در زمینه جداسازی زباله‌های پاک و غیر پاک و همچنین مسئله رعایت خط سفید در زمینه بهبود ترافیک پرداخته‌ایم. در این مجموعه تلاش کرده‌ایم براساس آموزش‌های گنجانده شده در برنامه، اصول مورد نظر نهادینه شوند. به احتمال زیاد این کار در شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد.

سلطانی در خصوص شرایط تولید انیمیشن بیان کرد: من به عنوان یک فعال در عرصه انیمیشن‌سازی معتقدم یک مدیریت تخصصی در فضای انیمیشن را باید شاهد باشیم. در این صورت می‌توان به مسیر تولید، هزینه‌ها و در نهایت خروجی‌ها آگاهی یافت. اگر بستر کافی برای اجرا و تولید فراهم باشد، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود. چرا که تعداد زیادی متخصص و علاقه‌مند پر توان در این زمینه در کشورمان فعالیت دارند.

حسن سلطانی در ادامه از برگزاری یک کار جدید خبر داد و گفت: «ویدئو مپینگ» یا پروژکشن مپینگ تکنیکی است که امروزه مورد توجه قرار گرفته و ما نیز تلاش کرده‌ایم با بهره‌گیری از آن که در واقع تلفیقی از تصاویر دو بعدی‌، سه بعدی، حرکت، نور، صدا و موسیقی است، به اجرای مناسبی دست پیدا کنیم. به کمک این تکنیک می‌توان سطوح مختلف یک بنا و یا هر حجم دیگری را به سطوح نمایشی ویدئویی تبدیل کرد. اجرایی که از هنر سینما، انیمیشن، هنرهای تجسمی، موسیقی و ... بهره می‌برد و بیان تصویر تاثیرگذاری دارد. این برنامه که قرار است در پارک گفتگو اجرا شود به سفارش سازمان زیباسازی شهرداری تهران تولید شده  و روی ساختمانی با نام کوشک ایرانی اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکنون چند نمونه از این‌گونه در تهران از جمله در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و همچنین در میدان آزادی توسط متخصصین داخلی و خارجی  اجرا شده است.  

سلطانی خاطرنشان کرد: کار در این زمینه  دارای جذابیت‌های فراوانی است و گرچه مدت اجرای آن کوتاه است ولی تاثیرات ماندگاری در ذهن مخاطبین خواهد داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.